למה כדאי לפנות לגורם מקצועי בהחזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים 

במהלך שנת המס מנוכים משכרו של העובד ניכויי מס, ניכויים אלה הם לרוב גבוהים יותר מאשר הסכומים שעלו לשלם על פי חוק והסיבה לכך היא שבמהלך השנה מחשבים את גובה המס ללא התחשבות בנתונים שונים שמשפיעים על החישוב עצמו. לכן בסוף שנת המס ישנה אפשרות לבצע בדיקה ולראות מה הם החזרי המס המגיעים לעובד וכמובן לדרוש אותם.

החזרי מס לשכירים- כדאי לפנות לגורם מקצועי:

כאמור, אם במהלך השנה גובה המס חושב באופן שגוי או חלקי ולא הובאו בחשבון הקלות כאלה ואחרות של העובד, סביר להניח שאותו עובד יהיה זכאי בסוף השנה להחזרי מס. נכון, המס עצמו יורד מהמשכורת של העובד בכל חודש במהלך השנה אבל רק לאחר שמסתיימת שנת המס ניתן לבדוק את גובה ההחזרים ולדרוש אותם, מתום אותה שנת מס ועד שש שנים לאחריה.

שכירים רבים אשר מודעים לעובדה שמגיעים להם החזרי מס פונים לפקיד השומה בלשכה אליה הם משתייכים ומגישים את הבקשה באופן עצמאי. נכון שזו אפשרות שקיימת אך מכיוון שמדובר פה לעיתים על תקופה העולה על שנה, על נקודות זכות והקלות שייתכן והעובד לא מודע אליהן ולא יודע שהן יכולות לסייע לו, ומכיוון שבתהליך ההגשה יש צורך במציאת ניירת רבה וטפסים רלוונטיים- ההמלצה היא לפנות לחברה מקצועית העוסקת בהחזרי מס.

בכדי להגיש את הבקשה להחזרי מס יש צורך לאסוף את כל הניירת הרלוונטית, ולהגיש את הבקשה פיסית ולא דרך האינטרנט דבר המצריך ממגיש הבקשה להגיע פיסית ללשכה הקרובה. כמו כן יש צורך להוריד מאתר רשות המיסים טפסים רלוונטיים למלא אותם בקפידה ולצרף את כל הניירת שמבקשים בטפסים אלה. יש לקחת בחשבון כמובן את העלויות הנלוות כאשר מחליטים להשתמש בשירותים של חברה מקצועית שנעות בין 20% לבין 25% מגובה ההחזרים שיתקבלו ולעיתים אף יאלץ העובד לשלם בעצמו את דמי פתיחת התיק שעומדים על גובה של כמה מאות שקלים. לפני שממהרים לפתוח תיק ולהגיש את הניירת בעצמכם חשוב לבדוק את כל העלויות מול חברה מומחית ומקצועית ואז לקבל את ההחלטה.

חברה מקצועית המתמחה בהחזרי מס או יועץ מס אשר זהו תפקידו יודעים כיצד לבדוק אם מגיעים לכם החזרי מס בצורה המהירה ביותר, לעדכן אתכם אילו טפסים וניירת אתם צריכים להשיג בכדי להגיש את הבקשה וכן לסייע לכם להשיג את הניירת במידה ולא תצליחו בעצמכם. אותם אנשי מקצוע נמצאים במגע ישיר עם רשויות המס ופקידי השומה בלשכות ויודעים כיצד להגיש את התיק בצורה הנכונה ביותר כך שלא תהיה חסרה ניירת והטיפול לא יתעכב. מכיוון שהחזר מס הוא לא כספים שמוחזרים באופן מידי ולעיתים עוברים מספר חודשים עד שמקבלים את ההחזרים עצמם, אותה חברה מקצועית דואגת גם לעקוב אחר הפעילות בתיק ואחר ההתקדמות והאישורים- עד שהעובד מקבל את כל הכספים וההחזרים המגיעים לו על פי חוק.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
דילוג לתוכן