איתור כספים לנפטר

כמו באיתור כספים אבודים שיושבים להם בקופות גמל ,קופות פנסיה וקרנות למיניהן- גם לאיתור כספים כשמדובר באדם שכבר אינו חי, יש לא מעט אתרים ומחשבונים המסייעים לאנשים לעשות זאת באופן עצמאי. עם זאת חשוב לציין שאיתור כספים לנפטר מסובך הרבה יותר לבצע כאשר בעל החשבונות והכספים כבר אינו בחיים ולכן אם אתם מעוניינים לחפש חשבונות אבודים חשוב לבצע זאת עם גוף מקצועי מומחה בתחום.

חשבונות וכספים ניתן להחזיר ליורשים רק באמצעות איתור כספים לנפטר:

רק מעצם הכותרת ניתן להבין עד כמה זה חשוב לאתר את אותם כספים אבודים של הנפטר אך לא כולם מודעים לכמה מסובך זה יכול להיות. בראש ובראשונה- אין פה אדם שניתן לחקור ולבדוק ולתשאל ולראות מה הוא זוכר ומה נכון ורלוונטי ולכן צריך לבדוק נתונים יבשים- לבצע תחקיר מעמיק של היורשים עצמם ולאחר מכן לנסות לאתר את אותם כספים. לצורך כך יש להעזר בשירותים חברה מקצועית שמומחית באיתור כספים אבודים, גם כספים אבודים לנפטר- אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שידעו להוציא מהיורשים את המידע הנכון, ידעו לאן לגשת- איפה לבדוק ביטוחים, פנסיות, קרנות השתלמות, קופות גמל וכמובן גם לאתר חשבונות בנק רדומים של הנפטר במידה ויש כאלה.

איתור כספים אבודים של הנפטר הינה מסובכת ומורכבת מכיוון ששוב- האדם שעבורו מנסים לאתר את הכספים אינו בחיים והיורשים אמורים לקבל את אותם כספים. לעיתים מדובר במצבים שלוקחים זמן רב ונתקלים בלא מעט הגבלות ומהמורות בדרך- כאלה שאנשי מקצוע מנוסים ידעו כיצד לפתור.

לצורך כך ההמלצה היא לבחור חברה מקצועית אשר מומחית באיתור כספים לנפטר ולקבוע פגישה אישית עם יועץ המומחה בכך. יש להעביר אליו את כל המידע שיש בידי היורשים- חשבונות בנק, ביטוחים, פוליסות שונות שהיו לאותו אדם- פוליסת ביטוח, פוליסת פנסיה, קרנות השתלמות ועוד. אותו מומחה ידע כיצד לאתר את הכספים, למי לפנות וכל זאת בעוד הוא מודע ויודע את התקנות השונות של מס ההכנסה בנוגע לאיתור כספים של הנפטר ולסייע ליורשים שלו להימנע מתשלום מיסים מיותרים הנופלים תחת תקנות יורד- פורש.

ושוב נחזור לשאלה למה לא לבצע את הפעולה באופן עצמאי ולאתר את הכספים האבודים של הנפטר ללא עזרה מקצועית? נכון, יש מחשבוני רשת ואתרים מוכרים המציעים את השירות אך יש להם הגבלות וסייגים- לא תמיד מוצרים הכספים הרלוונטיים. לדוגמא- אתרים שלא מציגים את הכספים בחשבונות שבוצעה בהם פעולה בשנה האחרונה או שקרוב המשפחה נפטר באותה שנה, טעויות של הממשקים של חברות הביטוח המביאות לידי דיווח כוזב בחלק מהאתרים וחוסר במידע מדויק של הנפטר לצורך בדיקת כל החשבונות. לצורך כך מומלץ לגשת עם כל המידע והידע לחברה מומחית בתחום ולהתחיל את התהליך בצורה בטוחה ויעילה.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
דילוג לתוכן